Įvairios problemos
|
Problema |
Sprendimas |
1. |
Nė karto nepavyko pasinaudoti
nei viena elektroninio parašo paslauga, o paslaugas teikiančios sistemos
praneša, jog nesu paslaugos naudotojas, nors SIM kortelę neseniai
pasikeičiau: pvz bandau jungtis prie DigiDoc
portalo, kur suvedus asmens kodą, sistema išduoda pranešimą: Mobile-ID service is not
activated for the given person. Please visit your mobile operator for
obtaining Mobile-ID SIM card. |
Taip dažniausiai atsitinka
dėl to, kad nėra aktyvuotas Jūsų kvalifikuotas sertifikatas (arba
elektroninis pasas - įprasto paso elektroninis atitikmuo). Omnitel abonentai gali aktyvuoti savo kvalifikuotą sertifikatą, siųsdami SMS žinutę su
tekstu SERT į trumpąjį numerį 1333.
Jei manote, kad Jūsų sertifikatas buvo aktyvuotas, bet paslauga vis
viena neveikia skambinkite abonentų aptarnavimo numeriu 1533. |
2. |
Anksčiau bent kartą
naudojausi elektroniniu parašu ir viskas pavykdavo, tačiau dabar kiek bandau
ką nors pasirašyti nepavyksta: telefonas neparodo jokio dialogo, neprašo
suvesti sPIN. |
Galimos kelios priežastys: 1.
Dažnai panašios
problemos atsitinka pasikeitus mobilųjį telefoną. Bandykite įdėti SIM kortelę
į kitą telefoną, pasitikrinkite ar jūsų telefono modelis ėnra įtrauktas į
probleminių telefonų sąrašą.. 2.
Kartais
telefonai keistai elgiasi: a.
Telefonas
būsenoje su užrakinta klaviatūra atrakinkite ją, b.
Telefonas yra
būsenoje su ekrano užsklanda paspauskite bet kurį telefono mygtuką prieš
pasirašymą, kad užsklanda dingtų, c.
Telefonas yra
nestandartiniame režime: tylios aplinkos ar triukšmingos aplinkos
perveskite telefoną į normalios aplinkos režimą, d.
Telefonas tiesiog
įkrito į būseną, kurioje nesugeba palaikytidialogo su SIM kortele
perkraukite telefoną. 3.
Gali būti, kad
Jūsų el. tapatybės sertifikatas yra pasibaigęs/panaikintas, kad įsitikinti
tuo, pabandykite prisijungti prie portalo DigiDoc , skirto dokumentų
pasirašymui: https://www.parasas.lt/Digidoc
- Jūsų paprašys įvesti asmens kodą, jį suvedus į telefoną turi ateiti pasirašymo
užklausa: a.
Jei sistema
praneša, kad šiam vartotojui negalima išsiųsti užklausos, nes jo sertifikatas
nėra aktyvus kreipkitės į savo mobilųjį operatorių dėl problemos su
sertifikatu; b.
Jei sistema
sugeba išsiųsti prisijungimo užklausą į telefoną (kompiuterio ekrane
parodomas kontrolinis kodas) ir jei užklausa ateina normaliai, Jūsų
sertifikatas aktyvus ir veikia gerai, matyt problema yra su paslaugų tiekėjo neveikiančia
paslauga kreipkitės į mobiliojo operatoriaus abonentų aptarnavimą arba į
paslaugos teikėjo klientų aptarnavimo centrą c.
Jei sistema
sugeba išsiųsti prisijungimo užklausą į telefoną (kompiuterio ekrane
parodomas kontrolinis kodas) ir jei užklausa į telefoną neateina, problema
yra su mobiliuoju telefonu. |
3. |
Pasirašius užklausą (į
telefoną suvedus sPIN), paslaugų tiekėjo sistema negauna atsakymo, tačiau į
mobilųjį telefoną ateina SMS žinutė su sisteminiu įspėjimu. |
Tai labai retas atvejis, kai
pasirašymo procesas užsibaigia nesėkmingai. Jei toks atvejis įvyko jungiantis
prie paslaugų teikėjų sistemų, bandykite pasirašyti dar kartą. Jei problema iškilo
pasirašant dokumentą ir ji kartojasi kreipkitės į savo mobiliojo ryšio
operatorių. |