Įvairios problemos

 

 

Problema

Sprendimas

1.

Nė karto nepavyko pasinaudoti nei viena elektroninio parašo paslauga, o paslaugas teikiančios sistemos praneša, jog nesu paslaugos naudotojas, nors SIM kortelę neseniai pasikeičiau: pvz bandau jungtis prie DigiDoc portalo, kur suvedus asmens kodą, sistema išduoda pranešimą:

Mobile-ID service is not activated for the given person. Please visit your mobile operator for obtaining Mobile-ID SIM card.

Taip dažniausiai atsitinka dėl to, kad nėra aktyvuotas Jūsų kvalifikuotas sertifikatas (arba elektroninis pasas - įprasto paso elektroninis atitikmuo). 

Omnitel abonentai gali aktyvuoti savo kvalifikuotą sertifikatą, siųsdami SMS žinutę su tekstu „SERT“ į trumpąjį numerį 1333.  Jei manote, kad Jūsų sertifikatas buvo aktyvuotas, bet paslauga vis viena neveikia – skambinkite abonentų aptarnavimo numeriu 1533.

2.

Anksčiau bent kartą naudojausi elektroniniu parašu ir viskas pavykdavo, tačiau dabar kiek bandau ką nors pasirašyti – nepavyksta: telefonas neparodo jokio dialogo, neprašo suvesti sPIN.

Galimos kelios priežastys:

1.        Dažnai panašios problemos atsitinka pasikeitus mobilųjį telefoną. Bandykite įdėti SIM kortelę į kitą telefoną, pasitikrinkite ar jūsų telefono modelis ėnra įtrauktas į probleminių telefonų sąrašą..

2.        Kartais telefonai keistai elgiasi:

a.        Telefonas būsenoje su užrakinta klaviatūra – atrakinkite ją,

b.        Telefonas yra būsenoje su ekrano užsklanda – paspauskite bet kurį telefono mygtuką prieš pasirašymą, kad užsklanda dingtų,

c.        Telefonas yra nestandartiniame režime: „tylios aplinkos“ ar „triukšmingos aplinkos“ – perveskite telefoną į „normalios aplinkos“ režimą,

d.        Telefonas tiesiog įkrito į būseną, kurioje nesugeba palaikytidialogo su SIM kortele – perkraukite telefoną.

3.        Gali būti, kad Jūsų el. tapatybės sertifikatas yra pasibaigęs/panaikintas, kad įsitikinti tuo, pabandykite prisijungti prie portalo DigiDoc , skirto dokumentų pasirašymui: https://www.parasas.lt/Digidoc - Jūsų paprašys įvesti asmens kodą, jį suvedus į telefoną turi ateiti pasirašymo užklausa:

a.        Jei sistema praneša, kad šiam vartotojui negalima išsiųsti užklausos, nes jo sertifikatas nėra aktyvus – kreipkitės į savo mobilųjį operatorių dėl problemos su sertifikatu;

b.        Jei sistema sugeba išsiųsti prisijungimo užklausą į telefoną (kompiuterio ekrane parodomas kontrolinis kodas) ir jei užklausa ateina normaliai, Jūsų sertifikatas aktyvus ir veikia gerai, matyt problema yra su paslaugų tiekėjo neveikiančia paslauga – kreipkitės į mobiliojo operatoriaus abonentų aptarnavimą arba į paslaugos teikėjo klientų aptarnavimo centrą

c.        Jei sistema sugeba išsiųsti prisijungimo užklausą į telefoną (kompiuterio ekrane parodomas kontrolinis kodas) ir jei užklausa į telefoną neateina, problema yra su mobiliuoju telefonu.

 

3.

Pasirašius užklausą (į telefoną suvedus sPIN), paslaugų tiekėjo sistema negauna atsakymo, tačiau į mobilųjį telefoną ateina SMS žinutė su sisteminiu įspėjimu.

Tai labai retas atvejis, kai pasirašymo procesas užsibaigia nesėkmingai. Jei toks atvejis įvyko jungiantis prie paslaugų teikėjų sistemų, bandykite pasirašyti dar kartą. Jei problema iškilo pasirašant dokumentą ir ji kartojasi – kreipkitės į savo mobiliojo ryšio operatorių.